Creëer een succesvol Personal Branding Plan in 8 stappen

Cursusinhoud

Aantal lessen: 63 lessen

Promotie – Hoe wil jij jezelf laten zien?

Wanneer je een duidelijk beeld hebt van wie je bent en welke sterke kanten je wilt laten zien, begint het brainstormen over jouw promotie als uniek persoon. Met personal branding leer je overtuigend en zelfverzekerd over te komen. Om dit extra kracht bij te zetten en je geloofwaardigheid te versterken, is het goed om ervoor te zorgen dat de manier waarop jij jezelf promoot naadloos aansluit op de rest van je personal brand.

Houd met het kiezen van jouw promotiemiddelen ook rekening met het doel van je personal brand. Wil je meer opdrachten, promotie, een andere baan, of ga je met zelfontwikkeling aan de slag? Maar ook: Wat is jouw doelgroep en hoe kun je die het best bereiken?

Het promoten van je personal brand

Nederlanders staan bekend om hun bescheidenheid en nuchterheid. Bescheidenheid kan een mooie eigenschap zijn, maar niet als je jezelf hierdoor kleiner maakt dan je eigenlijk bent. Jezelf promoten heeft namelijk niets te maken met hard schreeuwen dat je de beste bent. Integendeel zelfs.

Het promoten van je personal brand gaat over het tonen van je unieke kwaliteiten; het laten zien van je kennis en talenten. Deel bijvoorbeeld je expertise via social media, reageer inhoudelijk sterk op andermans berichten, of val op door mooie visual branding.

Doordat je alles vanuit jouw personal brand doet, geef je een heel duidelijk totaalbeeld af. Dit totaalplaatje is voor anderen beter te begrijpen dan wanneer ze alleen tekst onder hun neus krijgen waarin je vertelt hoe goed je bent en waarom ze met jou zouden moeten samenwerken. Door met het totaalplaatje aan de slag te gaan, kom je een stuk geloofwaardiger over en blijf je trouw aan jouw personal brand.

In deze module ga je daarom onder andere met jouw communicatieplan en authentieke uitstraling aan de slag. In het communicatieplan ga je onder andere jouw verhaal op papier zetten, brainstormen over de content die je wilt plaatsen én bedenken met welke communicatiemiddelen je dit het beste kunt doen. Daarnaast is dit het moment om jezelf er bewust van te worden wat je precies uitstraalt naar de buitenwereld en om na te denken over je keuzes in vormgeving; je visual branding plan.